مصباح الهدی
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
شهریور 1395
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    





center>من کالای ایرانی میخرم



حرف دل

" هر گاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم و هیچ خیری نداشته باشم و هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم... تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم... خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم."





کاربران آنلاین



Online User




موتور جستجوی امین





مطالب پر بیننده وبلاگ

  • دانلود کتاب شرح اسم( زندگینامه مقام معظم رهبری)
  • دعای تحویل سال نو( عربی، ترجمه فارسی ، سند ، صوت، اعمال، نظر مراجع)
  • دل نوشته ای برای مسافران جا مانده از اربعین
  • سه وظیفه اصلی طلاب از نگاه مقام معظم رهبری
  • کتاب خاطرات سفیر(توصیه شده به دختران جوان از طرف مقام معظم رهبری)
  • تصاویر شاد، زیبا و متحرک ویژه میلاد حضرت فاطمه معصومه(ع)
  • ناگهان بانگی برآمد ...خواجه مرد.!!!
  • تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی....
  • به هرکه دل بستم تو شکستی....
  • دلتنگ روزهای خوب صبوری
  • حکایت عجیب و تکراری ته تغاری بودن
  • دریا به رود خانه رو نزند....
  • دخترانگی کن...(نامه ای به دخترم)
  • شهیده باختر بیگلری ،اولین شهید زن انقلاب،دلاوری از عشایرفارس
  • بزرگداشت شيخ اجل سعدي شيرازي و هفته شيراز
  • اعمال ماه مبارک رجب(روز اول و نیمه رجب و آخر ماه رجب)
  • می تراود مهتاب..
  • دلنوشته ی بارانی
  • شهید حسین خرازی، شهیدی از دیار غیرت
  • هرگز مرا نشناختی...
  • غدیر در کلام فواطم(علیهما السلام)
  • بهار و عید و گناه؟!
  • شعری زیبا در مورد مادر
  • نبض ازدواج را بگیرید...!!!
  • با ساعت دلم ....
  • حواست به شریک زندگیت باشه!
  • زنان چهره شهر را تغییر می دهند!!
  • صفر به خیر نگذشت
  • شرمنده ی نگاه تشنه
  • ارتباط و وابستگی روز بعثت و عید غدیر
  • سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر ایران
  • شب شهادت امام رضا (علیه السلام)
  • وزیر یا قاتل ؟ عزتمند یا ذلیل؟؟
  • کمی به فکر مستضعفین باشیم...
  • روزگار عجیبی است ...
  • غدير در آيات قرآنى
  • بوی بهار و بوی مرگ
  • عطر نماز
  • 7 تیر یا هفت تیر؟!
  • زنگ خطر... آخوند باید ساده زندگی کند!!!
  • ال جی، سامسونگ و دیگران
  • مناجات با خدای بخشنده بخشایشگر
  • جون بن حوی غلام شهید امام حسین(علیه السلام)
  • شب اول محرم
  • امام رئوف




  • کپی آزاده به شرط ذکر منبع :))



      حضرت مهدی علیه السلام در خطبه غدیر   ...

    أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی.

    أَلا إِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدِّینِ.

    أَلا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ.

    أَلا إِنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَهادِمُها.

    أَلا إِنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَهادیها.

    أَلاإِنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لاَِوْلِیاءِالله.

    در خطبه غدیر، درباره حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه توجه خاصی شده است.

    اخبار از مهدی موعود برای آن مردمی که قبول ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام برایشان سنگین بود، بیانگر آینده نگری اسلام و برنامه بلندمدت دین الهی برای مسلمین است.

    اگر مسلمین آن روز علی علیه السلام را نپذیرفتند، ولی حقایق در طول زمان برای نسل ها روشن شد، از آنجا که کارها به دست خداوند است، روزی امر اهل بیت ظاهر خواهد شد. آن روز جهان به دست جانشینان واقعی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سپرده می­شود و انتقام آنچه در طول قرن ها برایشان رفته است گرفته خواهد شد. لازم به تذکر است که اعلام این مطالب در غدیر، یک پیشگویی و اخبار از غیب نیز به شمار می­آید.[1]

    در خطبه غدیر، 25 جمله دربارۀ حضرت مهدی علیه السلام آمده است که آن ها را تحت 6 عنوان می­توان خلاصه کرد.

    الف: بشارت به ایشان

    در این باره می­فرماید:

    «او کسی است که همه پیشوایان به آمدن او بشارت داده اند.»

    ب: خاتمیت ایشان

    در این باره به دو جنبه مهم اشاره شده است:

    1- این که امامت در امامان تعیین شده اتصال دارد و منقطع نمی­گردد تا به دست خاتم و آخرین آنان که حضرت مهدی علیه السلام است برسد.

    2- آن حضرت تا روز قیامت به عنوان حجّت خدا باقی خواهد بود و بعد از او حجتی نیست.

    ج: مقام و منزلت ایشان

    . دراین باره دو جهت ذکر شده است:

    1- فضائل و مناقب ایشان

    - او انتخاب شده خداوند و هدایت یافته و کمک شده است.

    - نور از جانب خداوند در او قرار داده شده و نوری نیست مگر با او، و حقی نیست جز با او.

    2- مقام و شأن اجتماعی ایشان

    - او ولی خداوند در زمین و حکم کنندۀ او در میان خلق است.

    - کارها به او سپرده شده، و او امین خداوند بر سرّ و آشکار اوست.

    - او یاری کننده دین خداست.

    - او هر صاحب فضلی را به قدر فضلش و هر صاحب جهلی را به قدر جهلش نشانه می­دهد.

    د: علم ایشان

    در این باره به دو جهت اساسی اشاره شده است:

    1- او وارث هر علمی است و علمش بر همه چیز احاطه دارد.

    2- علم او به دریای عمق علم الهی اتصال دارد.

    هـ: قیام ایشان.

    در دو مورد از خطبه غدیر کلمه «القائم المهدی» به کار رفته و بعد از آن به قدرت مطلقه و تمام عیار حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه اشاره شده است که از جانب الهی به او اعطا گردیده است و هیچ قدرتی با او طاقت برابری ندارد در این باره سه جنبه ذکر شده است:

    1- کسی بر او غالب نمی­شود، و کسی بر علیه او کمک نمی­شود، او همۀ قلعه های محکم را فتح می­کند.

    2- او بر همه ادیان و بر همه گروه های شرک غالب می­شود، و آنان را هدایت می­کند و یا به قتل می­رساند.

    3- خداوند همه آبادی ها و شهرهای جهان را در اثر تکذیبشان تا روز قیامت هلاک می­کند و
    آن ها را تحت تصرف حضرت مهدی علیه السلام درمی­آورد.

    و: انتقام ایشان

    در خطبه غدیر تأکیدی است بر این که اگر چه حق اهل بیت علیهم السلام و شیعیانشان توسط ظالمین پایمال می­شود، ولی منتقمی خواهد آمد و گذشت از عذاب اُخروی، در همین جهان دل دوستان را گرفتن انتقام مسرور خواهد کرد.[2]


    دیده شده توسط نویسنده از کتاب:
    - محمدباقر، انصاری، اسرار غدیر، تهران: مولود کعبه، 1378، ص 187.

    موضوعات: مناسبت ها, مطالب و مقالات علمی  لینک ثابت



    [دوشنبه 1395-06-29] [ 08:46:00 ق.ظ ]





      اعلام رسمی ولایت و تداوم امامت تا رستاخیز در خطبه غدیر   ...

    «ثم من بعدی علی ولیکم، و امامکم بامرالله ربکم، ثم الامامة فی ذریتی من ولده الی یوم القیامة، یوم تلقون الله و رسوله»

    همه شیعیان می­دانند که هیچ مسیری بدون وجود کسی که مسیرشناس باشد به درستی به انجام نمی­گردد، مسیر انسانیت نیز چنین است، از این رو رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم برای تداوم طی طریق بعد از خود امام را (که همان مسیرشناس است) در مناسبت های مختلف و مکان های متفاوت مانند غدیر خم با بیان اینکه اینجا آخرین جایگاهی است که در این اجتماع به پا ایستاده ایم، به ولایت علی علیه السلام و امامان بعد از ایشان اشاره می­کند و می­گوید:

    «ثم من بعدی علی ولیکم، و امامکم بامرالله ربکم، ثم الامامة فی ذریتی من ولده الی یوم القیامة، یوم تلقون الله و رسوله»

    پس از من علی علیه السلام سرپرست شما و امام شما به امر پروردگار شماست، و پس از علی علیه السلام امامت در فرزندان من که از علی علیه السلام تا روز قیامت برقرار خواهد بود، روزی که خدا و رسول او را ملاقات کنید.[1]



    برگرفته از کتاب محمد، دشتی، جایگاه غدیر، قم: مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین علیه السلام، 1377، ص 174.

     

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت



    [یکشنبه 1395-06-28] [ 10:52:00 ق.ظ ]





      خداشناسی و توحید اولین درس غدیر   ...

    خداشناسی و توحید اولین درس غدیر

    «الْحَمْدُ لِلَّهِ الّذی عَلا فی تَوحُّدِهِ، وَ دَنَی فی تَفَرُّدِه…»

    پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم سخن خود را همچون اغلب خطابه ها با حمد و ثنای الهی آغاز کرد و اشاره ای به مسائل توحید نمودند.«الْحَمْدُ لِلَّهِ الّذی عَلا فی تَوحُّدِهِ، وَ دَنَی فی تَفَرُّدِه…»

     

    ستایش خدایی را سزاست که در یگانگی برتر و در تنهایی اش به آفریدگان نزدیک است…

    توحید پایه اصلی دین است و در همه چیزش نقش اساسی دارد، توحید به معنای یکی بودن خداوند و بی مثل و مانند بودن است، دعوت انبیاء به سوی یک چیز بوده است،

    در روز رستاخیز همه انسان ها در یک روز مبعوث می­شوند، کعبه و قبله همه مسلمانان یک نقطه است، قرآن تمام مسلمانان یکی است، خلاصه اینکه، توحید اصل اساسی است که در تمام اصول و فروع دین ما جریان دارد.

    بدین جهت توحید تنها یک اصل از اصول دین نیست، بلکه در تمام اصول و فروع دین جریان دارد، توحید همچون نخ تسبیح است که تمام دانه های تسبیح را به هم متصل می­کند، به گونه ای که اگر توحید نباشد دین تحقق نمی­یابد همان گونه که اگر نخ نباشد تسبیح شکل نمی­گیرد. با توجه به این تفسیر از توحید و جایگاه والای آن هرچیز که منافات با توحید داشته باشد مردود است.[1]

    برگرفته از کتاب

    [1]- ناصر، مکارم شیرازی، آیات ولایت در قرآن، ص 256-252.

    موضوعات: مناسبت ها, مطالب و مقالات علمی  لینک ثابت



     [ 10:46:00 ق.ظ ]





      شهادت حضرت زهرا به حقانیت غدیر   ...

     حضرت زهرا فرمودند:

    «پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در روز غدیر عقد ولایت را برای علی علیه السلام محکم کرد تا امید شما (منافقان) را بدین طریق از آن قطع کند».

    «انسیتم قول رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم یوم غدیر خم من کنت مولاه فعلی مولاه»[1] آیا گفتار پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در روز غدیر خم فراموش کردید که فرمود: «هرکس من مولای اویم، علی نیز مولای اوست».

    «کأنّکم لم تعلموا ما قال یوم غدیر خم»؛ گویا شما ندانسته اید که در روز غدیر خم چه فرمود.[2]

    «فما جعل الله لاحدٍ بعد غدیر خم من حجة و لا عذر»؛ خداوند بعد از غدیر خم هیچ دلیل و عذری برای کسی باقی نگذاشته است.[3]

    برگرفته از کتاب های زیر:

    [1]- عبدالحسین، امینی، الغدیر، ج 1، ترجمه محمد شفیعی شاهرودی، قم: مؤسسه میراث نبوت، 1430هـ.ق، ص 197.
    [2]- محمدباقر، مجلسی، بحارالانوار، ج 28، ص 405.
    [3]- مهدی، فانی، حسین، اسحاقی، غدیر تجلی گاه ولایت، قم: خادم الرضا علیه السلام، 1389، ص79

    موضوعات: مناسبت ها, مطالب و مقالات علمی  لینک ثابت



     [ 10:39:00 ق.ظ ]





      شهادت امام حسین به حقانیت غدیر   ...

    شهادت امام حسین به حقانیت غدیر

    حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) در سال 58 یا 59 به حج مشرف شدند. در آن سال، که اواخر عمر معاویه بود، حضرتش در منی، در حج هفتصد تن از انصار و دویست تن از صحابه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم سخن گفت و از جمله فرمودند:

    «شما را به خدا سوگند می­دهم، آیا می­دانید و شهادت می­دهید که رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم حضرت علی علیه السلام را در روز غدیر خم به جانشینی منصوب نمود و مردم را به ولایت ایشان دعوت فرمود، و به مردم امر نمود که حاضران این پیغام را به غائبان برسانند، صحابه و انصار گفتند: آری، بارخدایا شهادت می­دهیم.[1]


    برگرفته از کتاب

     مهدی، فانی، حسین، اسحاقی، غدیر تجلی گاه ولایت، قم: خادم الرضا علیه السلام، 1389،ص80

    موضوعات: مناسبت ها, مطالب و مقالات علمی  لینک ثابت



     [ 10:32:00 ق.ظ ]





      حدیث غدیر در آثار اهل سنّت   ...

    بزرگان اهل سنت به طریق مختلف حدیث غدیر خم را نقل کرده اند. در ذیل به بعضی از مهم ترین کتب ایشان که بر این حدیث مهر صحت گذاشته و آن را تایید کرده اند، همراه با حدیث اشاره می شود.

    1. سنن ترمذی: زید بن ارقم عن النبی(ص) قال: من کنت مولاه فعلی مولاه.[2]

    2. مصنف ابن ابی شیبه: حدثنا مطلب بن زیاد عن عبدالله بن محمد بن عقیل عن جابر بن عبدالله قال: کنّا بالجحفة بغدیر خم إذا خرج علینا رسول الله فأخذ بید علی فقال: من کنت مولاه فعلی مولاه.[3]

    3. المعجم الکبیر للطبرانی: عن أبی إسحاق الهمدانی قال سمعت حبشی بن جناده یقول: سمعت رسول الله(ص) یقول یوم غدیر خم: اللهم من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و انصر من نصره و اعن من اعانه.[4]

    همچنین وی حدیث مذکور را به همین طریق از زید بن ارقم، ابو ایوب انصاری و بریده نقل می کند.

    4. تفسیر ابی السعود و تفسیر اللباب لابن عادل:

    در این دو کتاب در تفسیر ایه )سأل سائل بعذاب واقع( [5] وارد شده است: می گویند سائل، حارث بن نعمان فهری بود و علت نزول ایه این است هنگامی که قول پیامبر مبنی بر اینکه هر که من مولای اویم پس علی مولای اوست به گوش او رسید، سوار بر ناقه خود شد و پیش پیامبر آمد و گفت: ای محمد! امر کردی ما را که شهادت بدهیم خدایی جز خدای واحد نیست و اینکه تو فرستاده از جانب اویی و ما آن را پذیرفتیم. امر کردی پنج بار در روز نماز بخوانیم و زکات اموالمان را بدهیم و ما قبول کردیم. امر کردی که در هر سال یک ماه روزه بگیریم و حج بگزاریم و ما پذیرفتیم؛ ولی به اینکه پسر عمت را بر ما برتری دهی، هیچ گاه راضی نمی شویم. ایا آنچه گفتی، از جانب خودت بود یا از جانب خدا؟ پیامبر فرمود: به آن خدایی که کسی غیر از او خدا نیست قسم که آن را از نزد خداوند گفتم. پس در این وقت حارث می گوید: خدایا! اگر آنچه محمد می گوید، حق است، از آسمان بر ما سنگی فرود آر یا عذابی بر ما نازل کن!

    پس به خدا قسم، به ناقه اش نرسید، مگر اینکه خدا سنگی به جانبش پرتاب نمود که از مغز سرش وارد شد و از دبرش بیرون آمد و کشته شد.[6]

    5. الدر المنثور عن ابی هریره:

    لما کان یوم غدیر خم و هو یوم ثمانی عشر من ذی الحجة قال النبی(ص): «من کنت مولاه فعلی مولاه فانزل الله الیوم اکملت لکم دینکم».[7] شگفت اینکه صاحب این کتاب پس از نقل این یک حدیث، آن را ضعیف و غیر قابل اطمینان دانسته است و ما در فصل بعد، راویان حدیث غدیر را از نگاه خود ایشان مورد بررسی قرار می دهیم.

    6. تفسیر ابن کثیر:

    در شأن نزول ایه )یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک…( می گوید: و قد روی ابن مردویه من طریق ابی هارون عن ابی سعید خدری انها نزلت علی رسول الله(ص) یوم غدیر خم حین قال لعلی: «من کنت مولاه فعلی مولاه» ثم رواه عن أبی هریره و فیه انه الیوم الثامن عشر من ذی الحجه یعنی مرجعه من حجة الوداع.[8]

    7. تفسیر آلوسی:

    در شأن نزول همین ایه می گوید: عن ابن عباس (رضی الله تعالی عنه) قال: نزلت هذه الایة فی علی (کرم الله وجهه) حیث امر سبحانه ان یخبر الناس بولایته فتخوف رسول الله أن یطعنوا فی ذلک علیه فاوحی الله تعالی الیه هذه الایة فقام بولایته یوم غدیر خم و أخذ بیده. فقال (علیه الصلاة و السلام): «من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه؛[9] این ایه زمانی نازل شد که خداوند ابلاغ ولایت علی به مردم را به پیامبر امر فرمود و آن حضرت از طعن مردم بر این خائف بود. پس این ایه نازل شد و پیامبر در روز غدیر امر حق تعالی را به اجرا رساند و فرمود: «هر که من مولای اویم، علی مولای اوست…».

    8. فتح القدیر:

    قال رسول الله(ص) إلی بریده: یا بریده ألست بالمؤمنین من أنفسهم؟ قلت: بلی یا رسول الله. قال: «من کنت مولاه فعلی مولاه».[10]

    9. تفسیر رازی:

    نزلت الایة فی فضل علی بن ابی طالب(ع) و لما نزلت هذه الایة أخذ بیده و قال: «من کنت مولاه فعلی مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه». فلقیه عمر فقال: هنیئاً لک یا بن ابی طالب أصبحت مولای و مولی کل مؤمن و مؤمنة. و هو قول ابن عباس و البراء بن عازب و محمد بن علی.[11]

    10. امالی، المحاملی:

    قال سعید بن جبیر عن ابن عباس: قال رسول الله(ص) : «من کنت مولاه فعلی مولاه».[12]

    11. الکنی و الاسماء للدولابی:

    عن زید بن ارقم قال: کنا مع رسول الله(ص) بین مکة و المدینة إذا نزلنا منزلاً یقال له غدیر خم فنودی أن الصلاة جامعة فقام رسول الله(ص) فحمدالله و اثنی علیه ثم قال: «اَلستم تعلمون انی أولی بکلّ مؤمن من نفسه». قالوا: بلی نشهد انک أولی بکلّ مؤمن من نفسه. قال: «فانی من کنت مولاه فهذا مولاه» و اخذ بید علی.[13]

    حاصل اینکه زید بن ارقم می گوید: با رسول خدا(ص) بین مکه و مدینه در غدیر خم بودیم که ندای نماز جماعت داده شد، پس از نماز رسول خدا برخاست و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: ایا نمی دانید که من به جان هر مؤمن از خودش اولی هستم؟ همه گفتند: بله، یا رسول الله! تو از نفس هر مؤمن به او سزاوارتری. آن گاه فرمود: «هر که من مولای او هستم، پس این مولای اوست»، درحالی که دست علی را بالا گرفته بود.

    12. شرح مذاهب اهل السنه:

    عن زید بن ارقم و البراء قالا: کنّا مع رسول الله(ص) یوم غدیرخم و نحن نرفع غصن الشجرة عن رأسه فقال:«ألا ان الله ولیی و أنا ولی کلّ مؤمن، من کنت مولاه فعلی مولاه» و فی غیر هذه الروایة: «اللهم وال من والاه و عاد من عاداه».

    نویسنده پس از ذکر حدیث چنین می گوید: «و هذا حدیث غریب صحیح و قد روی حدیث غدیر خم عن رسول الله(ص) نحو مائة نفس و فیهم العشرة و هو حدیث ثابت لا أعرف له علة. تفرّد علی بهذه الفضیلة لم یشرکه فیها احد؛ این حدیثِ غریب اما صحیحی است که حدود صد نفر که عشره مبشره هم در میان آنهاست، نقل کرده اند. علی به این فضیلت یگانه شده است؛ به گونه ای که هیچ کس در این فضیلت با او برابر نیست».[14]

    علاوه بر موارد فوق، این حدیث در کتب زیر هم وارد شده است. این روایات تقریباً از لحاظ مضمون شبیه به هم هستند.

    13. السنة، ابن ابی عاصم. وی حدیث غدیر را به 25 طریق مختلف نقل می کند(ج3، ص356ـ386) .

    14. ابوبکر محمد بن حسن بغدادی در کتاب الشریعه، حدیث فوق را به پانزده طریق از بزرگان صحابه و غیر آنها نقل می کند.

    15. نویسنده کتاب نظم المتناثر، حدیث غدیر را منقول از افراد زیر می داند:

    زید بن ارقم، علی(ع)، ابوایوب انصاری، عمر، ابوهریره، طلحه، عماره، ابن عباس، بریده، ابن عمر، مالک بن حویرث، حبشی بن جناده، جریر، سعد بن ابی وقاص، ابو سعید خدری، انس، قیس بن ثابت، حبیب بن بدیل ورقاء، براء بن عازب، ابو طفیل، حذیفة بن اُسید الغفاری(ج1، ص194).

    16. الاستیعاب فی معرفة الاصحاب (ج1، ص338).

    17. اسد الغابة (ج1ـ2و3).

    18. تاریخ اصبهان (ج1، ص58، 67، 121، 249و300).

    19. مروج الذهب (ج1، ص346).

    20. مختصر تاریخ دمشق، به 12 طریق مختلف (ج2، 3، 4و5).

    21. مرآة الجنان (ج1، ص51).

    22. المختصر فی اخبار البشر (ج1، ص126).

    23. تاریخ الخلفاء (ج1، ص69).

    24. تاریخ بغداد (ج3، ص333)

    منبع : سایت حوزه

    موضوعات: مطالب و مقالات علمی  لینک ثابت



    [چهارشنبه 1395-06-24] [ 09:55:00 ب.ظ ]





      آفتاب برد آفتاب بر سر دست (شعر زیبای نصرالله مردانی در مورد غدیر)   ...

    قسم به جان تو اي عشق اي تمامي هست
    كه هست هستي ما از خم غدير تو مست

    در آن خجسته غدير تو ديد دشمن و دوست
    كه آفتاب برد آفتاب بر سر دست

    نشان از گوهر آدم نداشت هر كه نبود
    به خمسراي ولايت خراب و باده پرست

    به باغ خانه تو كوثري بهشتي بود
    كه بر ولاي تو دل بسته بود صبح الست

    در آن ميانه كه مستي كمال هستي بود
    به دور سرمدي‌ات هر كه مست شد پيوست

    بساط دوزخيان زمين ز خشم تو سوخت
    چو در سپاه ستم برق ذوالفقار تو جست

    هنوز اشك تو بر گونه زمان جاري‌ست
    ز بس كه آه يتيمان، دل كريم تو خست

    ز حجم غربت تو مي‌گريست در خود چاه
    از آن به چشمه چشمش هميشه آبي هست

    هنوز كوفه كند مويه از غريبي تو
    زمانه از غم تنهايي‌ات به گريه نشست

    دمي كه خون تو محراب مهر رنگين كرد
    دل تمامي آيينه‌ها ز غصه شكست

    * نصرالله مرداني

     


    موضوعات: مناسبت ها, شعر و دست نوشته  لینک ثابت



     [ 09:33:00 ب.ظ ]





      عشق مان دروغ جاودانه است   ...

    ای ستاره ، ما سلام مان بهانه است

    عشق مان دروغ جاودانه است

     

    در زمین زبان حق بریده اند

    حق، زبان تازیانه است

     

    و آن که با تو صادقانه درد دل کند

    های های گریه شبانه است!

     

    ای ستاره ، ای ستاره غریب !

    ما اگر ز خاطر خدا نرفته ایم؟

     

    پس چرا به داد ما نمی رسد؟

     

    ما صدای گریه مان به آسمان رسید

    از خدا چرا صدا نمی رسد

    فریدون مشیری

    موضوعات: شعر و دست نوشته  لینک ثابت



    [دوشنبه 1395-06-15] [ 09:22:00 ب.ظ ]





      آخرین نفس نجابت...   ...

    دلم برای یک تکه نور

    یک ذره مهربانی

    یک ارزن صداقت

    یک جو معرفت

    یک لقمه عشق

    یک جرعه بی ریایی

    و فقط یک محبوب

    تنگ است…

    کجایی تک سوار

    رویاهای ناتمامم

    کجایی مونس شب های تنهایی ام

    کجایی یوسف گمگشته مقربان

    کجایی یا ابن الحسن

    دلم برایت تنگ است

    برس به داد دلی

    که آخرین نفس های نجابتش

    رو به اتمام است

    آخرین قطرات امید از چشمانش

    روان است و هنوز منتظر چشم به

    پنجره ها دوخته برای آمدنت

    یا ابن الحسن بیا

    که عمرش رو به پایان است

    تنها گلبرگ شمعدانی گلدان خانه

     

     

    موضوعات: دست نوشته های خودم  لینک ثابت



     [ 09:04:00 ب.ظ ]





      نبض ازدواج را بگیرید...!!!   ...

    برای ازدواج موفق چه باید کرد؟

    از کجا بفهمم برای ازدواج آماده ام یا نه؟

    حرف پدر و مادر تا چه حد در ازدواج نقش دارد؟

    جواب این پرسش ها در کتاب «نبض ازدواج را بگیرید…!!!» نوشته طلبه محترم جناب آقای مهدی عباسی موجود است.

    این کتاب را موسسه انتشارات امام خمینی (ره) در سال 89 چاپ کرده است.

     

    لینک خرید این کتاب

     

    موضوعات: جالب ترین ها, اخلاقی  لینک ثابت



    [سه شنبه 1395-06-02] [ 11:07:00 ق.ظ ]





      خوش گمانی همسران ، رمز زندگی عاشقانه و پایدار   ...

    یکی از ویژگی های اخلاقی مثبت و بسیار موثر در تداوم یک زندگی عاشقانه ، حسن ظن و خوش گمانی طرفین نسبت به یکدیگر است . البته این به آن معنا نیست که انسان دور اندیشی را به کناری نهند ، بلکه به آن معناست که نباید سراسر وجود خویش را از گمان بد پر کند .

    زیرا انسان هر چه قدر خوش گمانتر نسبت به دیگران باشد ، محبت آنان را بیشتر جلب خواهد کرد.

    چشم پوشی از خطاهای گذشته ، فراموش کردن ناملایمات زندگی ، سر کوفت نزدن و ایثار همگی باعث ایجاد خوش گمانی و در نتیجه مهر و محبت بین زوجین خواهد شد.

    و در روایتی از امام علی می خوانیم که:(( هرکس به مردم خوش گمان باشد، محبت آنان را به دست می آورد.))(غررالحکم،ج 5،ص379)

    موضوعات: دست نوشته های خودم, اخلاقی  لینک ثابت



    [دوشنبه 1395-06-01] [ 12:14:00 ب.ظ ]





      تقسیم کار زن و مرد، شرط زندگی منصفانه و عاشقانه   ...

    دو تا بشقاب و یک قابلمه بود

    همسرش خواست ظرف ها را بشورد که به سمتش رفت و گفت:

    انتخاب کن ! یا تو بشوی و من آب بکشم یا من می شویم و تو آب بکش

    همسرش با تعجب پرسید: آخر، مگر چقدر ظرف هست ؟

    لبخند زد و گفت :

    هر چه قدر که باشد،تو انتخاب کن

    خاطرات همسر شهید مهدی زین الدین ،  خانم منیره ارمغان ،مجله خانه خوبان، ص55.

    موضوعات: جالب ترین ها, مناسبت ها  لینک ثابت



     [ 12:01:00 ب.ظ ]






      خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

     
     
    " هر گاه دلم رفت تا محبت کسی را به دل بگیرد، تو او را خراب کردی، خدایا، به هر که و به هرچه دل بستم، تو دلم را شکستی، عشق هر کسی را که به دل گرفتم، تو قرار از من گرفتی، هر کجا خواستم دل مضطرب و دردمندم را آرامش دهم، در سایه امیدی، و به خاطر آرزویی، برای دلم امنیتی به وجود آورم، تو یکباره همه را برهم زدی، و در طوفان های وحشتزای حوادث رهایم کردی، تا هیچ آرزویی در دل نپرورم و هیچ خیری نداشته باشم و هیچ وقت آرامش و امنیتی در دل خود احساس نکنم... تو این چنین کردی تا به غیر از تو محبوبی نگیرم و به جز تو آرزویی نداشته باشم و جز تو به چیزی یا به کسی امید نبندم و جز در سایه توکل به تو، آرامش و امنیت احساس نکنم... خدایا ترا بر همه این نعمتها شکر می کنم."